Μέχρι και 4 ώρες νωρίτερα στο αεροδρόμιο, χωρίσματα στις θέσεις και μάσκες
Νέα δεδομένα έχει δημιουργήσει στην αεροπλοΐα η πανδημία του κορωνοϊού, ενώ ορισμένοι ισχυρίζονται ότι μόλις χαλαρώσουν τα περιοριστικά μέτρα σε χώρες του κόσμου, η επιβίβαση σε ένα αεροπλάνο θα μπορούσε να διαρκέσει έως και τέσσερις ώρες.
Ειδικός προειδοποιεί ότι θα μπορούσε να ζητηθεί από τους επιβάτες να φτάνουν στα αεροδρόμια έως και τέσσερις ώρες νωρίτερα για να καταστούν δυνατοί οι υγειονομικοί έλεγχοι και τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Οι πτήσεις, αναφέρουν επίσης διεθνή Μέσα, θα είναι πιο ακριβές επειδή οι αεροπορικές εταιρείες θα επιτρέπεται να έχουν περιορισμένο αριθμό ατόμων ώστε να διασφαλίσουν ότι τηρούνται οι αποστάσεις των δύο μέτρων.
Αυτό θα ανεβάσει τις τιμές των εισιτηρίων και θα οδηγήσει σε «άβολες» εμπειρίες πτήσης για ακόμα πέντε χρόνια, δήλωσε ταξιδιωτικός εμπειρογνώμονας στους Times.
«Ακόμα και αν αρχίσει να βρέχει εμβόλια απόψε, εξακολουθούμε να κοιτάμε δύο χρόνια τουλάχιστον μέχρι να επιστρέψουμε σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν πριν την πανδημία, και μάλλον πρόκειται να είναι περισσότερο πέντε χρόνια», δήλωσε ο Άντριου Τσάρλτον, διευθύνων σύμβουλος της Aviation Advocacy στους Times. «Θα υπάρχουν λιγότερες πτήσεις, λιγότερες διαθέσιμες θέσεις, οι τιμές θα αυξηθούν και θα υπάρξουν πολύ άβολες συνθήκες λόγω των απαιτήσεων για χρήση προστατευτικών μέσων ασφαλείας και τη διατήρηση της κοινωνικής απόστασης», συνέχισε.
Νωρίτερα αυτό τον μήνα, η easyJet ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να κρατήσει κενές τις μεσαίες θέσεις στα αεροπλάνα κατά την επανεκκίνηση των πτήσεων.
Ωστόσο, ο Κρις Τάρι, αναλυτής στην Airline, ισχυρίζεται ότι η διατήρηση της απόστασης δύο μέτρων μεταξύ των επιβατών θα σήμαινε ότι το 80% των θέσεων θα πρέπει να είναι άδειο. Για να διασφαλιστεί ότι οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να είναι κερδοφόρες, θα πρέπει να αυξήσουν εκθετικά τις τιμές των εισιτηρίων, είπε στους Times. Αυτό θα σήμαινε επίσης ότι οι διαδρομές που χρησιμοποιούνται σπάνια, θα μπορούσαν να καταργηθούν.
Τα αεροπορικά ταξίδια έχουν μειωθεί δραματικά σε παγκόσμιο επίπεδο για να σταματήσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού από χώρα σε χώρα, με τα αεροδρόμια να είναι άδεια και να δέχονται έναν μικρό αριθμό πτήσεων επαναπατρισμού.
Η British Airways αποκάλυψε ότι μετά το πλήγμα του κορωνοϊού σχεδιάζει να απολύσει 12.000 εργαζόμενους, το ένα τέταρτο του συνολικού εργατικού δυναμικού της. Η Virgin Atlantic έχει τεθεί σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης στην Αυστραλία, ενώ ο ιδρυτής της Ρίτσαρντ Μπράνσον αναζητεί λύση διάσωσης. Η Wizz Air θα γίνει η πρώτη εμπορική αεροπορική εταιρεία που θα ξεκινήσει να λειτουργεί ξανά αύριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά αναφέρει ότι όλοι οι επιβάτες πρέπει να φορούν μάσκες. Θα εκτελεί 15 διαδρομές από το αεροδρόμιο του Λούτον σε μια σειρά από προορισμούς όπως η Βουδαπέστη, η Λισαβόνα και η Τενερίφη.
Η Lufthansa ξεκινά τις πτήσεις ξανά τη Δευτέρα, αλλά ζητώντας από τους επιβάτες να φορούν μάσκα προσώπου ή κασκόλ που καλύπτει το στόμα και τη μύτη.
Όσοι ελπίζουν πάντως ότι φέτος το καλοκαίρι θα ταξιδέψουν σε κάποια δημοφιλή χώρα θα απογοητευθούν καθώς μεγάλοι ευρωπαϊκοί προορισμοί όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία επλήγησαν σημαντικά από τον κορωνοϊό.
Πώς θα είναι πάνω στο αεροπλάνο
Η εμπειρία εντός του αεροπλάνου θα είναι τελείως διαφορετική. Το πιθανότερο είναι πως οι επιβάτες θα φορούν μάσκες, η μεσαία θέση θα είναι άδεια, ενώ άλλα πράγματα – όπως το γεύμα εντός της πτήσης – παραμένουν αβέβαια.
Η ιταλική εταιρεία Aviointeriors δείχνει πως θα μπορούσε να είναι το εσωτερικό ενός αεροπλάνου ώστε να παρέχει προστασία στους επιβάτες.
Η μία πρόταση για τα καθίσματα, ονομάζεται Janus και έχει την μεσαία θέση γυρισμένη ανάποδα ώστε να μένουν μακριά οι δύο επιβάτες που κάθονται από τη μία και την άλλη πλευρά.
Δείτε την εικόνα.
Η δεύτερη πρόταση, ονομάζεται Glassafe, και έχει γυάλινα διαχωριστικά ανάμεσα στις θέσεις.
Δείτε την εικόνα.