Σε μια καινούρια μελέτη αναλύθηκαν οι επιδράσεις που προκαλεί η μουσική στη χρήση διαφορετικών περιοχών του εγκεφάλου όταν κάποιος μαθαίνει μουσική και εκτελεί γλωσσικές ασκήσεις.
Διαπιστώθηκε ότι η εκμάθηση μουσικής αυξάνει τη ροή του αίματος στο αριστερό ημισφαίριο του εγκεφάλου, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχουν περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη γλώσσα και τη μουσική.
Πραγματοποιήθηκαν 2 ξεχωριστές μελέτες στις οποίες εξετάστηκαν τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε μουσικούς και μη μουσικούς.
Η πρώτη μελέτη εξέτασε τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας σε 14 μουσικούς και 9 μη μουσικούς ενώ συμμετείχαν σε μουσικές και λεκτικές ασκήσεις. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα μοτίβα στον εγκέφαλο των μουσικών ήταν παρόμοια και στις 2 εργασίες, αλλά αυτό δεν ίσχυε για τους μη μουσικούς.
Στη δεύτερη μελέτη, τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας μετρήθηκαν σε μια διαφορετική ομάδα μη μουσικών, οι οποίοι πήραν μέρος σε μια λεκτική εργασία και μια εργασία μουσικής αντίληψης. Οι μετρήσεις έγιναν ξανά μετά από εκμάθηση μουσικής 1 ώρας. Οι μετρήσεις της εγκεφαλικής δραστηριότητας που έγιναν πριν από τη μουσική εκμάθηση δεν έδειξαν σημαντική συσχέτιση. Ωστόσο, μετά την εκμάθηση βρέθηκαν σημαντικές ομοιότητες.
Η Amy Spray, η οποία πραγματοποίησε την έρευνα ως μέρος του Θερινού Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης της Σχολής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου του Λίβερπουλ, ανέφερε τα εξής: «Οι περιοχές του εγκεφάλου μας που επεξεργάζονται τη μουσική και τη γλώσσα πιστεύεται ότι είναι οι ίδιες, ενώ προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι η εκμάθηση μουσικής οδηγεί σε αύξηση της χρήσης του αριστερού ημισφαιρίου του εγκεφάλου. Ήταν πραγματικά συναρπαστικές οι ομοιότητες που παρατηρήθηκαν στη ροή του αίματος ύστερα από μόλις μισή ώρα απλής μουσικής εκπαίδευσης».
Ο ψυχολόγος δρ Georg Mayer εξηγεί: «Αυτό δείχνει ότι η τα μοτίβα της εγκεφαλικής δραστηριότητας που σχετίζονται μεταξύ τους ήταν αποτέλεσμα της χρήσης των περιοχών που θεωρείται ότι εμπλέκονται στην επεξεργασία της γλώσσας. Επομένως, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η μουσική εκπαίδευση οδηγεί σε ταχεία μεταβολή των γνωστικών μηχανισμών που χρησιμοποιούνται για τη μουσική αντίληψη και ότι οι ίδιοι μηχανισμοί χρησιμοποιούνται συνήθως και για τη γλωσσική διαδικασία».